?

Ons reisverslag van een supertrip naar "The city that never sleeps"

Helaas is onze trip weer verleden tijd. Van 22 januari tot en met 27 januari 2010 zijn we in New York geweest. Het verslag van wat we allemaal hebben gedaan kun je hier nalezen

dinsdag 26 januari 2010

Dag 4; shop till you drop

De weersberichten stonden vandaag op regen, regen en heel veel regen. Dus sightseeing kán, maar vonden wij niet echt een geslaagd idee. Dus hebben we vandaag uitgeroepen tot algehele shopdag !!
Doel van Mariëlle was een paar spijkerbroeken, leuke tas, horloge en zonnebril (één is geen is het spreekwoord, je kunt er niet genoeg van hebben). Doel van Ellen was iets leuks vinden maar ze wist niet wat.....................  Als ze het zou zien dan wist ze het meteen?!?!?!!?!?!?!!?
Omdat we de hele dag volledig wilden benutten waren we om kwart over 8 al op zoek naar een lekker ontbijt. Dit vonden we richting Broadway in het EuropaCafe. Een heerlijk broodje, soort Ciabatta met ham en kaas, die even lekker in de oven werd gezet om op te warmen. Met een bakje fruit voor de nodige pitamientjes, een thee en een cappucino konden we de shoptour gaan beginnen.
Omdat om 9 uur de meeste winkels nog niet open waren (Macy's en Manhattan Mall zijn geopend van 10.00 uur tot heel laat in de avond) namen we de metro richting Century 21 bij Ground Zero. Die is nl. al geopend vanaf 7.45 am. Daar waren we al eerder geweest, maar op zaterdag was het er zo vreselijk druk, toen hadden we niet alle verdiepingen gezien met alle designerclothes. We wilden daar natuurlijk wel onze slag slaan. Gucci, Prada, Armani eat your heart out, de DutchLadies are in town!!!
Toen we de metro instapten regende het zachtjes, bij het verlaten van het metrostation was het gestopt met zachtjes regenen. Het begon te plenzen, altijd goed voor de haardracht. Je krijgt er van die leuke krullen van die net niet de kant uitgaan die jij wilt. Toch leuk in fasionable New York waar iedereen zijn haar stijl heeft en mijn haar spontaan ontploft...............
Gelukkig was het niet al te ver lopen naar Century en binnengekomen was het heerlijk rustig. Daar op zoek naar de juiste zonnebril voor onszelf, kids en aanverwanten. Of het gelukt is, laten wij voor iedereen even in het midden, sommige dingen moeten een verrassing blijven!!!!
Natuurlijk wilde wij net dat geweldige truitje of jurkje vinden van die geweldige designer.....................  Tja met de roltrap naar bovengekomen een blik geworpen op de collectie...........aij aijjaij....... tenzij ik eruit wil zien als mijn oma met een leuke tijgerprint en hakken zo hoog als Empire State Building, gaat dit um niet worden.
Ook El zag niets leuks, ik heb nog geprobeerd haar een leuk bontmutsje aan te praten, maar het was net niet haar kleur.
Nog even op zoek naar Spydershirts (tip van Mattrob, nog bedankt voor de aanwijzingen trouwens toch wel handig zo'n online gids :) voor Daan (14 jaar). er hingen alleen nog maatje L en die had ik mee kunnen nemen, riempje er omheen en hij heeft een leuk jurkje tot over de knie. Maar ik denk niet dat dat de bedoeling is met snowboarden.
In de tassensectie hadden we meer geluk. Een echte DKNY  (voor de nietkenners:  een Donna Karan NY, bekende modeontwerpster) voor Mariëlle gescoord en een leuke roze tas voor Ellen (merk is me even ontschoten).
Daan had een vriendelijk verzoek voor een luchtje. Even gesmsd en dat moest (het liefst net als een horloge) van het merk Armani zijn. Kijk het luchtje dat wilde wel lukken, het horloge wordt prijstechnisch toch een ander verhaal. Ik begrijp dat je als tiener niet buiten de boot wilt vallen, maar met een Armani naast de boot vallen wordt toch wel een heel duur geintje. En er moet natuurlijk nog wel wat geld voor zijn moeder overblijven......
Century 21 verlieten we bepakt en bezakt en off we go to the next store, Macy's en Manhattan Mall. Gelukkig zijn er metro's zodat we niet al te ver hoefden te lopen. De uitgang van de metro liep bijna over in de ingang van Manhattan Mall. Kijk daar denken ze over na die NewYorkers. Dus hup naar binnen en kijken wat we hier kunnen scoren. Zag er goed uit, alleen toch weer niet niet onze smaak. Ik krijg toch wel het idee dat we vrij lastig zijn. Want ik hoor niets anders dan dat iedereen met koffers vol met kleren terugkomt. We zijn eigenlijk heel nieuwsgierig geworden, wat dat dan is en bij welke winkels mensen kopen. Voor de kids hebben we genoeg spullen gevonden. Voor onszelf, wordt het toch weer kijken naar de voorjaarscollectie in Nederland. (sorry mannen, het gaat dus eigenlijk pas beginnen als we terug zijn in Nederland). Bij Aeropostale stond de muziek zo hard, dat ik eigenlijk wel oordopjes had verwacht bij de ingang. Aangezien gebarentaal niet mijn sterkste kant is, zaten de verkoper en ik elkaar niet op hetzelfde level. Hij wilde mij maar een klantenkaart aansmeren, en dan kreeg ik allerlei extra's. Uitgelegd dat ik voorlopig hier niet meer zal komen, dus heeft niet veel zin. Dan mijn emailadres maar, dan kunnen ze me mails sturen. Ik heb maar geopperd om met die klantenkaart ook een vliegticket kado te doen. Dan kom ik zeker!!!! Tja dan hakt ie af, mietjuh!!!
Nog even bij de designerjassen op de eerste etage gekeken. Er hing nog genoeg, maar het is hier inmiddels zo warm (lees 13 graden) geworden dat ik tepletter puf in de winkels in mijn supergeisoleerde ski-jas. Erg handig voor als het zeer koud i. Want het kon in januari in NY wel zo'n -25 graden soms zijn. Dus daar is mijn hele garderobe aangepast. Waarom heeft niemand mij vertelt dat het ook +13 kan zijn???  
Toen werd het tijd voor Macy's,  want we hadden begrepen dat Macy's 9 verdiepingen heeft. Daar moet het toch wel lukken iets stijlvol en modieus te vinden!!!! Nou we hebben ons wat afgezocht, maar helaas niet al te veel gevonden.
De kleding is dus niet behoorlijk ververst, dus de oude kleding gaan gewoon mee terug:(.  Na lang zoeken heeft Mariëlle nog wel 2 spijkerbroeken van Levi's gevonden voor de geweldige prijs van $ 34,99 per stuk).  Ook was de lengte goed, bij de meeste broeken die er hingen had ik wat been teveel over.  Toch jammer, met hoog water, misschien mode in de USA. Geloof niet dat dit de nieuwe voorjaarstrend in Nederland is.  Maar mocht iemand hier alles over weten, laat het me weten. Want dan koop ik de broeken alsnog in het groot in.......

El heeft alle 9 etages gehad op zoek naar iets leuks wat ze nog niet heeft en als ze het ziet weet ze meteen dat is HET!!! Nou is Macy's niet echt een kleine winkel, maar de opdracht is helaas niet vervuld.
Het shoppen (lees het sjouwen met al die zware tassen) waren we inmiddels beu geworden en liepen rond half 4  richting Times Square. Het was droog en een paar plukjes blauwe lucht konden we tussen al die hoge gebouwen zien. Ook de "Naked Cowboy" had de vogeltjes horen fluiten en was gezellig buiten komen spelen. Hij is een bekend verschijnsel in New York. Nooit van gehoord???  Hier een kleine impressie



Terwijl de Naked Comboy een vrolijk mopje speelde, stonden wij in de rij bij de TKTS. Dit is een ticketcenter waar je met hoge korting (max 50%) een kaartje kan bemachtigen voor de door jouw gewenste voorstelling.  Wij besloten voor Mamma Mia te gaan, een gezellige meezinger met alle liedjes van ABBA. Ellen had de film gezien in de bios, en Mariëlle had de voorstelling in Utrecht gezien. Dus toch wel benieuwd hoe het hier zou zijn.
Nadat de tickets waren gekocht, eerst de tassen maar richting ons hotel gebracht en even lekker uitgepufd op ons heerlijke bedje. Om half 7 gaan eten in een Italiaans restaurant genaamd Remy. Het is hier vanaf vandaag restaurantweek. Dit betekent dat je bij een aantal restaurants (staan apart vermeld in een boekje) een 3 gangenmaaltijd kunt eten voor $35.
Aangeschoven bij Remy die vroeg wat we wilden drinken. Normaliter ben je in een Amerikaans restaurant binnen een uur uit en thuis. Nee hoor, de enige keer dat wij niet gezellig lang kunnen tafelen, vinden we een restaurant waar ze lekker langzaam zijn................euhhhh. In plaats van een 3gangendiner, toch maar gekozen voor alleen een hoofdgerecht. Lekker pasta. Voor Ellen met tomaat en basilicum, knoflook en spaanse peper. Mariëlle had papardelle met een paddenstoelen, knoflook garnering.
Lekker wit wijntje er bij (een Chardonnay). Wel alleen voor Mariëlle, Ellen hield het gezellig bij een cola zero. Het wijntje smaakte naar meer, dus tijdens het hoofdgerecht nog maar zo'n glas besteld. De ober wilde eerst een hele fles neer zetten, maar tja we moeten ook nog naar een musical. Dan kan ik natuurlijk niet echt vals gaan meezingen.
De rekening, hadden we zo bedacht is goedkoper als op basis van de restaurantweek (was ook apart menu waaruit je kon kiezen). Tja dat gedeelte klopte wel, alleen die wijn he????  Hij smaakte zalig, de prijs $ 30 voor 2 glazen. Dat proefde ik er nu ook weer niet vanaf. Dus uiteindelijk werd de rekening dus toch nog duur.
Geeft niet, want we hadden er helemaal zin. Gezellig meezingen met de liedjes van Bjorn, Benny, Agnetha en Annifried. Ik heb alle elpees gehad vroeger, kende dus de teksten uit mijn hoofd. Mooi theater en om stipt 8 uur begon de voorstelling. Ellen en Mariëlle stonden al klaar om van de stoelen te springen en gezellig mee te dansen en te springen. Want ja dat deed iedereen gisteren ook!!!
Ach zeiden we nog aan het begin. Ze kennen de tekst natuurlijk niet, doe net als in de kerk. Gooi een scherm met de tekst naar beneden en de zaal gaat plat. Tja................  hoe zal ik dit zeggen. De sfeer was er niet en kwam er ook niet. Lag niet aan de acteurs, speelden en zongen erg goed. Maar het publiek bleef als een zoutzak zitten en klapte alleen aan het einde even mee.
Wij snappen niets meer van die New Yorkers. In de kerk zingen, dansen en klappen ze om het hardst. Bij een meezingmusical blijven ze als houten klazen op hun stoel zitten. Bij de toegift worden er nog een aantal liedjes gezongen van ABBA. Dus dan zal het wel komen dachten we nog hoopvol. Je voelt um al, ook daar gebeurde niet veel. We hebben ook heel sterk het idee dat de merchandising in dit theater niet echt een toppertje is.
Half 11 was het einde voorstelling en liepen we op ons gemak terug naar het hotel. De weblog bijgewerkt, helaas weer zonder foto's want de fotocamera was niet inbegrepen bij de shoppingtour.
Morgen belooft het in ieder geval droog met zonnige perioden te worden. Dus we pakken het sightseeing gedeelte weer op. Een wandeling over de Brooklynbridge staat onder andere op het programma. Het wordt onze laatste volle dag, dus we gaan weer lekker veel wandelen. Nu is het bedtijd voor ons!!   Weltrusten en tot morgen. Same place same time!!

2 reacties:

Teleton zei

Mamma mia, wat een avonturen weer....! En wat sneu dat de aankopen niet zo willen lukken. Wel fijn dat het morgen weer opdroogt, lekker om de short break met een zonnetje af te sluiten.

Monique (mootje) zei

Nou Nou Dames, het wil niet echt lukken met het shoppen, dat komt mij heel bekend voor!!
Voor me zelf ook niet zo heel veel gescord en had hetzelfde als Ellen, als ik het zie dan is het meteen raak.
Wat wij ook hebben gedaan is een paar keer in de niet standaard winkels gaan, daar heb ik dan uit eindelijk wat leuke dingen gevonden.
Maar ja laat je niet kennen, kop op dames, komt goed.

Nog heel veel succes en wat betreft de wijn.....in Ellens stardust koste de wijn 9 dollar!

Groetjes Monique( Mootje)